Статорната намотка е с изолиран звезден център.
Известие
Collapse
No announcement yet.
Мистерията на алтернатора
Collapse
X
-
Обаче ако звездният център е с разкачена фаза, вече става мазало.Само двете фази правят един ток, който е сумарният от другите два, ама по синус от 120 гр.На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.
Comment
-
Колега, можеш ли да премериш диаметрите на ремъчните шайби - тази на КВ и тази на алтернатора. Визуално от осцилограмите ми се струва, че всичко с фазите е ОК. И все пак - добре е да пресметнем периодите на импулсите и да ги съпоставим с измерените.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Ей сега огледах добре осцилограмите. Тая първата е с подчертано една фаза и то с пробил диод.
Втората е със стандартна осцилограма.На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.
Comment
-
не мога да разбера какви напрежения ти държи алтернатора. ако в тази жега имаш на празен ход 13,4 с включени фарове и халогени, значи всичко е ок.
реле регулатора има термокомпенсация и при повишаване на температурата сваля напрежението. ако имаш достъп до него при работещ двигател и искаш да провериш това - отиваш в метро и купуваш спрей за почистване на клавиатури с отбелязано че съдържа само въглероден диоксид. обръщаш го надолу с главата и при работещ двигател пръскаш по реле-регулатора.
осцилограмите са ок. все пак това е алтернатор , а на изхода имаш и кондензатор който не може да се справи перфектно.
относно дрл. ако правиш някакъв микропроцесорен имай впредвид че точно заради тия къдреници се иска особено измерване на напрежението. при подаване на контакт започваш да записваш напреженията за някакъв период от 1-2 секунди примерно и после взимаш средноаритметичното. ако полученото е над 13,2 волта примерно , пускаш фаровете и преставаш да следиш напрежението до следващото подаване на контакт. ако не - измерването се повтаря докато не видиш 13,2 или не отпадне контакта.точка
Comment
-
Ей сега огледах добре осцилограмите. Тая първата е с подчертано една фаза и то с пробил диод.
Втората е със стандартна осцилограма.
Имате ли представа как точно е реализиран центъра на звездата вътре в алтернатора? Крайщата на намотиките са запоени/заварени или стегнати с болт?
не мога да разбера какви напрежения ти държи алтернатора. ако в тази жега имаш на празен ход 13,4 с включени фарове и халогени, значи всичко е ок.
реле регулатора има термокомпенсация и при повишаване на температурата сваля напрежението.
ако имаш достъп до него при работещ двигател и искаш да провериш това - отиваш в метро и купуваш спрей за почистване на клавиатури с отбелязано че съдържа само въглероден диоксид. обръщаш го надолу с главата и при работещ двигател пръскаш по реле-регулатора.
осцилограмите са ок. все пак това е алтернатор , а на изхода имаш и кондензатор който не може да се справи перфектно.
относно дрл. ако правиш някакъв микропроцесорен имай впредвид че точно заради тия къдреници се иска особено измерване на напрежението. при подаване на контакт започваш да записваш напреженията за някакъв период от 1-2 секунди примерно и после взимаш средноаритметичното. ако полученото е над 13,2 волта примерно , пускаш фаровете и преставаш да следиш напрежението до следващото подаване на контакт. ако не - измерването се повтаря докато не видиш 13,2 или не отпадне контакта.Alfa Romeo 145, 1.6i boxer - продадена
Alfa Romeo 164 Super, 2.0 TSPARK
Lancia Kappa 2.4 5.20
Comment
-
Първоначално публикувано от SIS Покажи съобщениеА как са вързани в общата точка (звездния център)?
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
1- флуктоации до 12 волта са нормални. на студена кола когато държи 14,5 пусни аварийките и гледай какво става.
2- с това ще видиш че падането на напрежението е от термокомпенсацията , а не проблем.
3- изпитания начин /този по който работят купешките модули/ е този който ти казвам. след включване на фаровете не трябва да следиш напрежението до отпадане на контакта и повторно включване. в твоя случай ако загасиш автомобила и веднага след това дадеш на контакт, фаровете ще светнат преди да си запалил. ще гаснат и ще мигат при включване на консуматори и аварийки. изпитания и работещ начин е - средноаритметично напрежението и при достигане на прага вече не го мериш.
4- връзките във всички стартери и алтернатори са с точкова заварка.точка
Comment
-
Първоначално публикувано от SIS Покажи съобщениеЗвучи като надеждна връзка, но все си мисля, че точно там е проблема.......
1 - се мери съпротивление (активно и индуктивно) с голям ток на измерване (под товар)
2 - се измери съпротивлението на изолацията и спрямо корпус с мегер.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
1- флуктоации до 12 волта са нормални. на студена кола когато държи 14,5 пусни аварийките и гледай какво става.
2- с това ще видиш че падането на напрежението е от термокомпенсацията , а не проблем.
3- изпитания начин /този по който работят купешките модули/ е този който ти казвам. след включване на фаровете не трябва да следиш напрежението до отпадане на контакта и повторно включване.
в твоя случай ако загасиш автомобила и веднага след това дадеш на контакт, фаровете ще светнат преди да си запалил. ще гаснат и ще мигат при включване на консуматори и аварийки. изпитания и работещ начин е - средноаритметично напрежението и при достигане на прага вече не го мериш.
4- връзките във всички стартери и алтернатори са с точкова заварка.
---------- Post added at 14:03 ---------- Previous post was at 13:44 ----------
Ако имаше проблем там, осцилограмите, особено втората нямаше да изглеждат по този начин.
И все пак, ако има някакви съмнения по отношение на статорната намотка, то тя следва да се провери, като се разкачат изводите и от изправителя и
1 - се мери съпротивление (активно и индуктивно) с голям ток на измерване (под товар)
2 - се измери съпротивлението на изолацията и спрямо корпус с мегер..
П.П. Просто обсъждаме проблем! Надявам се никой няма да се обиди за това, че искам повече подробности или излагам вижданията си .Last edited by SIS; d.m.y г., 14:07.Alfa Romeo 145, 1.6i boxer - продадена
Alfa Romeo 164 Super, 2.0 TSPARK
Lancia Kappa 2.4 5.20
Comment
-
Повтарям, че ако ще се мери съпротивлението на статорните намотки, трябва да се мери и активното и индуктивното съпротивление - т.e - импедансът им (капацитивна съставка можем да приемем, че не съществува). Идеята е да се премери еднакъв импеданс на трите секции.
Защо смятам, че това е важно. Представи си че поради нарушена изолация 2 или няколко витки от една или повече намотки са окъсили. Това би довело до греене на намотката и понижаване КПД - то на алтернатора. Иначе всичко друго си му е наред на алтернатора.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
Comment