Известие

Collapse
No announcement yet.

Мистерията на алтернатора

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Статорната намотка е с изолиран звезден център.
    Last edited by ecotronic; d.m.y г., 23:28.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #62
      Обаче ако звездният център е с разкачена фаза, вече става мазало.Само двете фази правят един ток, който е сумарният от другите два, ама по синус от 120 гр.
      На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
      Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

      Comment


      • #63
        Ами май се изчерпвам откъм идеи....
        Alfa Romeo 145, 1.6i boxer - продадена
        Alfa Romeo 164 Super, 2.0 TSPARK
        Lancia Kappa 2.4 5.20

        Comment


        • #64
          Колега, можеш ли да премериш диаметрите на ремъчните шайби - тази на КВ и тази на алтернатора. Визуално от осцилограмите ми се струва, че всичко с фазите е ОК. И все пак - добре е да пресметнем периодите на импулсите и да ги съпоставим с измерените.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #65
            Ей сега огледах добре осцилограмите. Тая първата е с подчертано една фаза и то с пробил диод.
            Втората е със стандартна осцилограма.
            На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
            Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

            Comment


            • #66
              не мога да разбера какви напрежения ти държи алтернатора. ако в тази жега имаш на празен ход 13,4 с включени фарове и халогени, значи всичко е ок.
              реле регулатора има термокомпенсация и при повишаване на температурата сваля напрежението. ако имаш достъп до него при работещ двигател и искаш да провериш това - отиваш в метро и купуваш спрей за почистване на клавиатури с отбелязано че съдържа само въглероден диоксид. обръщаш го надолу с главата и при работещ двигател пръскаш по реле-регулатора.
              осцилограмите са ок. все пак това е алтернатор , а на изхода имаш и кондензатор който не може да се справи перфектно.
              относно дрл. ако правиш някакъв микропроцесорен имай впредвид че точно заради тия къдреници се иска особено измерване на напрежението. при подаване на контакт започваш да записваш напреженията за някакъв период от 1-2 секунди примерно и после взимаш средноаритметичното. ако полученото е над 13,2 волта примерно , пускаш фаровете и преставаш да следиш напрежението до следващото подаване на контакт. ако не - измерването се повтаря докато не видиш 13,2 или не отпадне контакта.
              точка

              Comment


              • #67
                Ей сега огледах добре осцилограмите. Тая първата е с подчертано една фаза и то с пробил диод.
                Втората е със стандартна осцилограма.
                Първата осцилограма е с друга времева скала. Тя представлява синусоида от поредици подобни на втората времедиаграма. Поради това си мисля, че нямам липсващи фази.
                Имате ли представа как точно е реализиран центъра на звездата вътре в алтернатора? Крайщата на намотиките са запоени/заварени или стегнати с болт?

                не мога да разбера какви напрежения ти държи алтернатора. ако в тази жега имаш на празен ход 13,4 с включени фарове и халогени, значи всичко е ок.
                реле регулатора има термокомпенсация и при повишаване на температурата сваля напрежението.
                Когато е студена, държи около 14.15В. След като загрее, не може да вдигне повече от 13.5В-13.6В. По-големият проблем е, че не ги държи. Според мен флуктуации от 13.5В до 12В не са нормални.

                ако имаш достъп до него при работещ двигател и искаш да провериш това - отиваш в метро и купуваш спрей за почистване на клавиатури с отбелязано че съдържа само въглероден диоксид. обръщаш го надолу с главата и при работещ двигател пръскаш по реле-регулатора.
                осцилограмите са ок. все пак това е алтернатор , а на изхода имаш и кондензатор който не може да се справи перфектно.
                А какво ще проверя с това?

                относно дрл. ако правиш някакъв микропроцесорен имай впредвид че точно заради тия къдреници се иска особено измерване на напрежението. при подаване на контакт започваш да записваш напреженията за някакъв период от 1-2 секунди примерно и после взимаш средноаритметичното. ако полученото е над 13,2 волта примерно , пускаш фаровете и преставаш да следиш напрежението до следващото подаване на контакт. ако не - измерването се повтаря докато не видиш 13,2 или не отпадне контакта.
                Така е, но аз съм сложил филтър на входа, който измерва захранването и на този за светлинния сензор, така че не се налага допълнително филтриране (осредняване) в процесора. Направил съм праговете програмируеми (през меню) и вече няколко дена модула работи перфектно с напрежение на включване 13В и праг на защита 2.5В (при падане на напрежението с 2.5В т.е. 11.5В на входа за определено време се приема, че има проблем в зарядната система и ако не е тъмно се изключват всички светлини). Просто при монтажа на модула, открих проблема, защото тези нива бяха доста 'по-тежки' (13.6В включване и 0.5В пропадане).
                Alfa Romeo 145, 1.6i boxer - продадена
                Alfa Romeo 164 Super, 2.0 TSPARK
                Lancia Kappa 2.4 5.20

                Comment


                • #68
                  Точно този алтернатор не съм разглобявал, но при всички други, които съм отварял, краищата на трите намотки са били запоени за изводите на диодите от изправителната плочка.


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • #69
                    А как са вързани в общата точка (звездния център)?
                    Alfa Romeo 145, 1.6i boxer - продадена
                    Alfa Romeo 164 Super, 2.0 TSPARK
                    Lancia Kappa 2.4 5.20

                    Comment


                    • #70
                      Първоначално публикувано от SIS Покажи съобщение
                      А как са вързани в общата точка (звездния център)?
                      Също запоени. 3 проводника усукани, запоени и спойката изолирана в шлаух.


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • #71
                        Звучи като надеждна връзка, но все си мисля, че точно там е проблема.......
                        Alfa Romeo 145, 1.6i boxer - продадена
                        Alfa Romeo 164 Super, 2.0 TSPARK
                        Lancia Kappa 2.4 5.20

                        Comment


                        • #72
                          1- флуктоации до 12 волта са нормални. на студена кола когато държи 14,5 пусни аварийките и гледай какво става.

                          2- с това ще видиш че падането на напрежението е от термокомпенсацията , а не проблем.

                          3- изпитания начин /този по който работят купешките модули/ е този който ти казвам. след включване на фаровете не трябва да следиш напрежението до отпадане на контакта и повторно включване. в твоя случай ако загасиш автомобила и веднага след това дадеш на контакт, фаровете ще светнат преди да си запалил. ще гаснат и ще мигат при включване на консуматори и аварийки. изпитания и работещ начин е - средноаритметично напрежението и при достигане на прага вече не го мериш.

                          4- връзките във всички стартери и алтернатори са с точкова заварка.
                          точка

                          Comment


                          • #73
                            Първоначално публикувано от SIS Покажи съобщение
                            Звучи като надеждна връзка, но все си мисля, че точно там е проблема.......
                            Ако имаше проблем там, осцилограмите, особено втората нямаше да изглеждат по този начин. И все пак, ако има някакви съмнения по отношение на статорната намотка, то тя следва да се провери, като се разкачат изводите и от изправителя и
                            1 - се мери съпротивление (активно и индуктивно) с голям ток на измерване (под товар)
                            2 - се измери съпротивлението на изолацията и спрямо корпус с мегер.


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • #74
                              1- флуктоации до 12 волта са нормални. на студена кола когато държи 14,5 пусни аварийките и гледай какво става.
                              За кратко време (при включване/изключване на големи консуматори) може би са нормални, но пропадания за 20-30 секунди....

                              2- с това ще видиш че падането на напрежението е от термокомпенсацията , а не проблем.
                              Аз не мисля, че пониженото напрежение е проблем. Пропадането до 12В, обаче, не ми се струва нормално.

                              3- изпитания начин /този по който работят купешките модули/ е този който ти казвам. след включване на фаровете не трябва да следиш напрежението до отпадане на контакта и повторно включване.
                              На мен ми се струва много по-добър и правилен подхода, който съм избрал. Следя напрежението през цялото време, което ми дава възможността да разбера дали има проблем със зареждането на акумулатора и ако имам, своевременно да ги спра, за да не хабя заряда.

                              в твоя случай ако загасиш автомобила и веднага след това дадеш на контакт, фаровете ще светнат преди да си запалил. ще гаснат и ще мигат при включване на консуматори и аварийки. изпитания и работещ начин е - средноаритметично напрежението и при достигане на прага вече не го мериш.
                              Ами....не е така. Това вече е въпрос на алгоритъм. Вече няколко дена го тествам (включително и ситуациите, които ти описваш) и за момента няма никакви проблеми или странно поведение. Когато загасиш автомобила и веднага след това подадеш контакт, фаровете НЕ светват преди да си запалил (прехвърлил границата, която си програмирал в ЕЕПРОМ-а). При включване и/или изключване на консуматори фаровете НЕ променят състоянието си. По принцип се захванах да правя ДРЛ + автоматични фарове за удоволствие и поради това, че все нещо ми липсваше в масово предлаганите. В случая проблема не е с моя модул, а просто покрай инсталацията му в колата, разбрах за проблема в алтернатора. С удоволствие, обаче бих обсъдил и модула (стига да не се сметне за спам). Ако някой има предложения, някои функции, които да се включат(може да съм пропуснал нещо) или нещо друго по въпроса за ДРЛ и автоматични фарове може да го обсъдим.

                              4- връзките във всички стартери и алтернатори са с точкова заварка.
                              Тази връзка е единствения общ за всички фази възел. Въпреки, че звучи като да е много добра връзка, не мога да измисля какво друго освен нея може да причинява такова поведение.

                              ---------- Post added at 14:03 ---------- Previous post was at 13:44 ----------

                              Ако имаше проблем там, осцилограмите, особено втората нямаше да изглеждат по този начин.
                              А как би трябвало да изглежда? На мен ми се струва, че само при проблем там няма да се промени поведението на изправителя. Ако не се лъжа, във всеки един момент имаме верига: звезден център -> намотка1 -> диод1 -> товар -> диод2 -> намотка2 -> звезден център. Напрежението на изхода на алтернатора е с 200мВ по-високо от това на акумулатора, което означава, че проблемни връзки извън алтернатора няма. Диодите са си на местата (майстора твърди, че ги е проверил). Намотките явно са там, защото на осцилограмите се виждат. Остава да е нещо, което отмества всички фази на долу, което ме навежда на мисълта за обща точка. Единствената обща точка ми се струва , че е звездния център.

                              И все пак, ако има някакви съмнения по отношение на статорната намотка, то тя следва да се провери, като се разкачат изводите и от изправителя и
                              1 - се мери съпротивление (активно и индуктивно) с голям ток на измерване (под товар)
                              Ами аз практически това меря: 68А консумация и разликата при студено и топло ми дава разликата в съпротивленията. Трябва да се има предвид, че тук говорим за промяна в съпротивлението с 10-20 милиома.

                              2 - се измери съпротивлението на изолацията и спрямо корпус с мегер.
                              Осцилоскоп се намира, но мегер нямам .

                              П.П. Просто обсъждаме проблем! Надявам се никой няма да се обиди за това, че искам повече подробности или излагам вижданията си .
                              Last edited by SIS; d.m.y г., 14:07.
                              Alfa Romeo 145, 1.6i boxer - продадена
                              Alfa Romeo 164 Super, 2.0 TSPARK
                              Lancia Kappa 2.4 5.20

                              Comment


                              • #75
                                Повтарям, че ако ще се мери съпротивлението на статорните намотки, трябва да се мери и активното и индуктивното съпротивление - т.e - импедансът им (капацитивна съставка можем да приемем, че не съществува). Идеята е да се премери еднакъв импеданс на трите секции.

                                Защо смятам, че това е важно. Представи си че поради нарушена изолация 2 или няколко витки от една или повече намотки са окъсили. Това би довело до греене на намотката и понижаване КПД - то на алтернатора. Иначе всичко друго си му е наред на алтернатора.


                                159 1.8 MPI
                                166 2.0 TS (ex)

                                Comment

                                Working...
                                X